
Взаємозв'язок дрібної моторики і психічної діяльності.
Формування словесної мови дитини починається, коли рухи пальців рук досягають достатньої точності. Встановлено, що в головному мозку людини центри, відповідальні за мову і рухи пальців рук, розташовані близько, тому мовні реакції знаходяться в прямій залежності від тренованості пальців.
Умови ефективного розвитку дрібної моторики.
Необхідно задіяти всі пальці обох рук. Руху на стиск, розтяг і розслаблення повинні поєднуватися. Вправи повинні будуватися на використанні ізольованих рухів кожного пальця. Для успішного розвитку тонкої моторики важливо тренувати обидві руки. Важливо в іграх рівним чином розвивати тонкі рухи пальців обох рук, а в побуті прагнути розподіляти різні дії між правою і лівою руками.
Значення ігор для розвитку дрібної моторики.
Ігри та вправи на розвиток дрібної моторики є потужним засобом підтримки тонусу і працездатності кори головного мозку, засобом взаємодії її з нижчого рівня структурами. В їх процесі у дітей поліпшуються увага, пам'ять, слухове і зорове сприйняття, виховується посидючість, формується ігрова та навчально-практична діяльність. Систематичні вправи допомагають також виробити навички самоконтролю та саморегуляції рухів рук не тільки під контролем зору, але й за участю дотику, тактильно-рухових відчуттів.
Ігри, які батьки можуть виготовити з підручних матеріалів.
Для зміцнення і розвитку дитячої руки, координації рухів рекомендуються різні вправи і дії з предметами:
1. Скручування стрічок.
2. Шнурування. Потрібно шматок лінолеуму з пророблену отворами і шнурок. (Гра "Шнурування").
3. застібання гудзиків. Буде потрібно тканину, гудзики і нитки. (Гра "Застібки").
4. Викладання, перебирання кісточок.
5. Ігри з прищіпками. Будуть потрібні прищіпки та картон.
6. відкручування і закручування кришок. Будуть потрібні горлечка і кришки від пластикових пляшок, коробка з-під взуття, клей.
7. Вгадування на дотик предметів. (Гра "Чарівний мішечок"). Буде потрібно мішечок з різноманітними дрібними іграшками та предметами.
8. Перекочування олівця або ручки в долонях сприяє стимуляції біологічно активних точок, тонизирование організму в цілому.
9. Обводка трафаретів. Буде потрібно пластикова пляшка з плоскою стінкою (підійде пляшка з-під шампуню, ножиці.
Кожен з цих прийомів спрямований на розвиток дитини: його кістково-м'язового апарату, сенсорної чутливості, зорово-моторної координації, довільної уваги, навичок психорегуляції.
|